BOGĂTEAN CĂLIN
- Secţia: Pictură
- Website: www.calinbogatean.com
TÎRGU MUREŞ
Călin Bogătean este absolvent al Universitatății de Artă și Design din Cluj Napoca, specialitatea pictură, În prezent este membru al Uniunii Artiștilor Profesioniști din România, lucrează la Centrul Județean pentru Cultură Tradițională și Educație Artistică și este profesor la Școala Populară de Artă din Tîrgu Mureș unde a propus spre înființare prima școală de iconografie.
Galerie de artă plastică contemporană, ce poartă semnătura pictorului Călin Bogătean vă prezintă creații, lucrări unicat de artă iconografică și artă plastică portrete, peisaje, natură statică.
Suprarealism în ulei pe pânză
Suprarealismul este curentul artistic pe care artistul Călin Bogătean îl urmează, iar linia conceptuală este una aparținând picturii metafizice a artei scenice în care artistul, un foarte bun desenator și observator rafinat al lucrurilor care îl înconjoară, o joacă a vizualului cu cel al senzorialul, cu lumea viselor ceea ce îi dă posibilitatea artistului să dea frâu liber imaginației sale exuberante precum și a stărilor surprinse și trăite doar prin icoană unită cu o virtuozitate tehnică a desenului și culorii încercând a păși pe urmele vechilor maeștri.
Suprarealism – Hiperrealism pictură conceptuală
Inspirat de metoda suprarealistă pictura este o scriere automată, Călin Bogătean își dezvoltă propria sa metodă plastico-vizuală ce constă în scoaterea din subconștient a tablourilor cu ajutorul unui proces mental de ascultare a sinelui unde sacrul ocupă un loc deosebit de important.
Din această metodă artistul a recreat prin imagini punți de legăturăși comuniune între ancestral și teluric. Tehnica adoptată este aceea a picturii din Renaștere, din care preia exactitatea desenului și cromatismul (trompe-l’oeil), precum și echilibrul în lucrările sale.
Suprarealism – metafizic
Abordarea tehnicii din renaștere, folosirea procedeelor cromatice prin suprapuneri succesive puse în valoare prin teme sociale, fanteziste de natură onirică. Artistul exploatează mereu latura atistico-scenică, acesta fiind mai tot timpul maestrul de ceremonii care organizează şi decide locul, rolul și comportamentul fiecăruia în parte pentru crearea unei atmosfere incandescente a revelaţiei, pentru a delimita ceea ce este bun de ceea ce este rău, situându-se mereu între două lumi ce extrapolează de la agonie la extaz și invers.
http://www.calinbogatean.com