POP GHEORGHE
- Secţia: Sculptură
TÎRGU MUREŞ
„Sculptura lui Gheorghe Pop vrea și ea să sublinieze că durerea devine marea sursă a artei pe care dorește să o facă să își dezvăluie sensul. Durerea și moartea simbolizate de trupul tocmai coborît de pe cruce ( „Sacrificiu” ) se regăsesc într-o poetică a obiectului care e convergentă cu ordinea pe care o regăsim în pictura din expoziție și care se originează în aceeași ordine a invenției poetice. Succesul acestei formule inspirate de iconografia care, în felul acesta, consemnează un loc de migrație a imaginilor care își regăsesc izvoarele și și originile în aria purei iconografii a romanicului pur. “Teofaniile” pe care le identificăm în celelalte sculpturi ne indică o înțelegere spiritual profundă ( nu întîmplător ciclul celor șapte sculpturi are titlul generic alcătuit după expresia paulină “AURUL STĂ PE PIATRĂ” , adică adevărul este așezat pe credință ). Irealismul romanic al acestor sculpturi este pe de o parte epic, iar pe de alta, în raport cu pictura din expoziție, silogistic.” Criticul de artă Oliv Mircea.
ASCULTÎND CUVÎNTUL | DOINA MIHĂILESCU, GHEORGHE POP